كيفيت ديد خود را در كوميته افزايش بخشيد!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 بهمن 1391
بازدید : 436
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI



اندسته از هنرجوياني كه كوميته را در سطوح مسابقات ملي و برون مرزي پي ميكًيرند بخوبي بر اين مهم واقف اند كه ايستادن بر روي يك خط راست در مقابل حريفاني كه در اجراي فنون تهاجمي زبده و چابك بنظر ميرسند، ضريب ضربه پذيري را براي شخص مدافع افزايش مي بخشد. در واقع تغيير مكان هاي بموقع و زاويه دادن به حركات خطي (منظور خط راست) سبب ميشود كه شخص مدافع از موقعيت مناسبتري جهت تشخيص تكنيك و تخمين سرعت ان بهره كًيرد. در اين مقاله مختصر اشاره اي به نقش دستكًاه بينايي انسان (كاراته كا) انكًاه كه ضربات در مسير مستقيم به سمت جودان فرد مدافع در نقطه به اصطلاح كور كه تجربتا نوك بيني نام برده ميشود، شليك ميكًردد، خواهد شد تا هنرجويان كاراته با نحوه عملكرد چشمان انسان در حين كوميته اشنايي بيشتري پيدا نمايند.

تصاوير اشياء هنكًامي در ديدكًان انسان نقش ميبندند كه نور از انها منعكس يا ساطع شود. در اينحال مغز تصويري در پشت چشم
Retinal Wall بوجود مي اورد كه نهايتا عمل ديدن بوسيله Fovea محقق مي كًردد. در مكانيزم ديدن، مغز با دريافت د
و پيام تصويري مجزا از هر دو چشم درصورتيكه اختلافات بزركًي در دريافتها وجود نداشته باشد، سعي ميكند نماي يكساني براي ديدن بوجود بياورد. ازمايش تفاوت پيامهاي ارسالي به مغز از هر چشم انكًاه ماهيت حقيقي بخود ميكًيرد كه شما براي عمل ديدن شئ ثابت در فاصله اي معين (بعنوان نمونه ٣ متري) هر دفعه با استفاده از يك چشم باز، قضاوت هاي متعيري را نسبت به عمل ديدن با چشم ديكًر از نقطه نظر فاصله يا حتي بزركًي شئ بدست مي اوريد. اين ازمايش در واقع اثبات همان دو پيام نسبتا مشابهي است كه مغز همواره سعي مينمايد با سه بعد سازي ان بهترين و صحيح ترين تصوير را ذهنيت بخشد. اما هنكًاميكه كه ضربه جودان لحظه به لحظه با افزايش شتابش به صورت شما نزديكتر ميشود، دقت عمل مغز در سه بعد سازي (3D) تصاوير چشمان بسرعت كاهش مي يابد با اين توضيح كه سرعت حركت ضربه سبب ميشود كه تناوب نوري در هر لحظه براي چشم متغير باشد و چشمان كاراته كا تحت فرمان مغز توان سه بعد سازي بر روي Retinal Wall انكًونه كه به شفاف و واضح ديدن بدل ميشود را نداشته باشند. از اينروي در هنكًام كوميته انكًاه كه در موقعيت دفاعي مستقر ميشويد با خروج از خط راست ميتوانيد قضاوت بهتري از تخمين سرعت، اندازه و مسير تكنيك حريف داشته و عكس العمل كارامدتري نشان دهيد.

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com